УЛС ТӨР

Дата: Д.Сумъяабазар эхлүүлээд замхарсан "LRT" төслийн ТЭЗҮ-г 7 тэрбумаар дахин боловсруулна

Хотын дарга асан Д.Сумъяабазар 2022 онд хөнгөн галт тэрэгний LRT төслийг санаачилж, өнгөрсөн хавар ашиглалтад оруулна хэмээн мэдэгдсэн ч замхраад буй.

Эргэн санавал, 2022 оны улсын төсвийн тодотголоос хамгийн анхаарал татсан сэдэв нь Улаанбаатар хотод барьж, байгуулах хөнгөн галт тэрэг буюу LRT төсөл байв. Тус төслийн зээлийн санхүүжилтэд Засгийн газраар баталгаа гаргуулахаар Сангийн яам оруулж ирсэн юм.

Харин УИХ-ын гишүүдийн байр суурь хуваагдсан. Улаанбаатар хотын тойргоос сонгогдсон гишүүд төслийг дэмжсэн бол Ч.Хүрэлбаатар тэргүүтэй гишүүд эсэргүүцсэн байдаг. Улмаар МАН-ын бүлгийн хуралдаанаар тус төслийг судлах ажлын хэсэг байгуулсан.

Ажлын хэсэг 14 хоногийн турш ажиллаж, LRT төслийг дэмжин үргэлжлүүлэх эсэхэд нэгдсэн шийдвэр гаргахаар болсон. Тус ажлын хэсэгт,

  • Д.Тогтохсүрэн
  • Э.Бат-Амгалан
  • Х.Булгантуяа
  • С.Бямбацогт
  • Б.Жавхлан
  • Х.Нямбаатар
  • Ж.Сүхбаатар
  • Ч.Хүрэлбаатар
  • Н.Энхболд нар багтаж байв.

Харин энэ төслийн гол тоглогч хотын дарга асан Д.Сумъяабазар. Тэрбээр сонгуулийн өмнө буюу энэ хавар хөнгөн галт тэргийг ашиглалтад оруулна гэж зүтгэсэн ч амжилт олоогүй.

Товчоор тайлбарлавал, Хан-Уул дүүргийн Буянт-Ухаа хорооллоос БЗД-ийн Сансарын тойрог хүртэл нийт 18.1 км үргэлжлэх хөнгөн галт тэрэг зорчих бүтээн байгуулалтын ажил юм. Одоогоор энэ хооронд зорчигч нийтийн тээврээр 120 цаг явж байгаа бол үүнийг 40 минут болгож, гурав дахин хугацаа хэмнэх тооцоо гаргаад байсан. Энэ хооронд нийт 15 буудал.

Уг ажлыг 2022 оны тавдугаар сарын дундуур эхэлж, 2024.05.31-ээс нийтийн тээврийн үйлчилгээ үзүүлж эхлэхээр тооцсон. Нэг ёсондоо 2024 оны УИХ-ын сонгуулиас өмнө хотын нэг захаас хөнгөн галт тэрэг хөдөлж, Сансарын тойрог хүртэл давхина гэх амлалтыг Д.Сумъяабазар өгч байлаа.

Гацсан гол шалтгаан хөнгөн галт тэрэгний замыг хэт өндөр үнээр тавихаар тооцоолсонд байв. Тодруулбал, нэг км тутмыг 51 сая ам.доллароор барина гэгдсэн. Энэ хүрээнд урд хөршийнхөн барилгын бүтцийн ажил болоод ажиллах хүчний ихэнх хувийг дотоодоос авна. Ингэхдээ санхүүжилтээ 40/40/20 хувиар гурав хувааж олгохоор яригдсан. Хэдий ТЭЗҮ 926 сая ам.долларын өртөгтэй гарсан ч гааль, НӨАТ-ыг чөлөөлж, газрын нөхөн төлбөрийг газар олголт зэргээр зохицуулж, 790 сая ам.доллар хүртэл бууруулна хэмээн нийтэд танилцуулсан.

Тэгвэл бараг л мартагдаад байсан Хөнгөн төмөр замын тээвэр /LRT/ төслийн техник, эдийн засгийн үндэслэл, зураг төсөв боловсруулах 7,000,000,000 төгрөгийн тендерийг Зам тээврийн, хөгжлийн яамнаас зарласан байна.

Зорилгоо Улаанбаатар хотын нийтийн тээвэрт орчин үеийн тээврийн дэвшилтэт технологийн цогц систем бүхий шинэ төрлийн хөнгөн төмөр замын тээврийг нэвтрүүлэн хөгжүүлэх, авто замын ачааллыг бууруулж хүрээлэн буй орчны тогтвортой байдал, агаар орчны бохирдлыг бууруулах, дагуул хотуудын эдийн засгийг хөгжүүлэх замаар шинэ суурьшлын бүсүүдийг холбоход оршино гэж тодорхойлжээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны үнэлгээ
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

Д. Мөнхбат

Утга зохиол судлаач, сэтгүүлч мэргэжилтэй. МҮОНР-ийн Урлаг соёлын алба болон МҮОНТ-ийн Нийгэм, эдийн засаг, бодлогын нэвтрүүлгийн редакцад сэтгүүлчээр ажиллаж байсан. Сэтгүүл зүйн салбарт дөрөв дэх жилдээ ажиллаж байна.

АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Eguur.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.

guest
11 Сэтгэгдэл
Хуучин
Шинэ Шилдэг
Inline Feedbacks
View all comments
Зочин
Зочин
11 сар 26, 2024 11:42

Хэн ч суухгүй хог. Төсвийн мөнгөөр тоглосон ажил болно. Болих хэрэгтэй.

Эгэл
Эгэл
11 сар 26, 2024 12:47

Ажлаа хийцгээ,яриа чинь ихдээд хийх чинь багадацгаагаад байна!

Зочин
Зочин
11 сар 26, 2024 15:11

Ингээд л ТЭЗҮ гэдэг юмаар мөнгө идээд бгаа улсууд даа

Зочин
Зочин
11 сар 26, 2024 15:26

Новш гэж ард иргэдийн татварын мөнгөөр туйлчих гэж. Арай л өлөн биш үү

Зочин
Зочин
11 сар 26, 2024 15:54

Niitiin teeveriin dashdorjiin ganbaatar hogiin hulgaich duu enhjargal ynhan solongosuud nuuren deer tamhiaa darj untaraadag hun aminii heregten!

Ссс
Ссс
11 сар 26, 2024 19:35

Сумяабазар хойд насандаа я дийлхээргүй их нүнэл үйлдсэн. Авилг�##� хороолол, 13 -ийн Ийст төвийн газар, цирк гээд идсэн уусан зарсөн газар тамтаггүй их хулгайч даа

уншигч
уншигч
11 сар 26, 2024 20:16

Өмнө нь ТЭЗҮ байсан болоод мөнгө яриж байсан биздээ. Өмнөх ТЭЗҮ нь яасан болоод дахиад хийх гээд байгаа юм. Өмнөхдөө сайжруул�##�т хийж болохгүй байгаа юм уу. Ёстой жинхэнэ мөнгө идэх арга байна даа

БГД - ж зочин
БГД - ж зочин
11 сар 26, 2024 20:44

БӨӨН ЗАРДАЛ ОДООГООР СУДЛААД ХЭДЭН АВТОБУС НЭМЭХЭД Л НИЙТИЙН ТЭЭВЭР ЦЭГЦРЭЭД ИРННЭ ДЭЭ. СУУХ ЗОРЧИГЧ НЬ ХЭД БИЛЭЭ ГЭДГЭЭ БОДОЖ ТООЦООЛСОН Л БАЙДАГ БАЙХДАА???!!!!!!!! ЦААШИД АВТОБУС+ ТРАЛЕЙБУС + ... Х - ТЭЭВЭР НЭМЭХЭЭД Л 10-30 ЖИЛ ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ ТӨСӨЛ 1- Л БАЙХАД БОЛНО ДОО??!!!! ДАРААЧИЙНХ НЬ ҮРГЭЛЖИЛНЭ...

Иргэн
Иргэн
11 сар 26, 2024 21:04

Дооёоо зааны хэдэн хүүхдүүд төр түмэндээ гай түйтгэр бололгүй яваасай л гэж з�##�бирах юм!!! Гантогтох гарьд шиг сайхан биеээ аваад явчихгүй бөхчүүд байнаа байна, улс төрд орж улсаа цөлмөх гээд зүтгээд байдаг бөхөнцөрүүд!!!

Зочин
Зочин
11 сар 27, 2024 00:04

Гол нь хулгайчууд, тухайлан хэлбэл Сумъяабазар аварга хулгайч энэ төсөлд хэдэн тэрбумыг зарлагадсан бэ? Үүнийг тодорхой болгооч!

Зочин
Зочин
11 сар 27, 2024 12:58

Сумьяабазар ТЭЗҮ гэж бас хэдийг цохио бол. ТЭЗҮ гэж мөнгө цохидог мод дэлгэрч дээ. Овоо хэдэн тэрбумаар харагдаг баригдахгүй зүйлгүй мөнгө идэх юм. Хархорин хот гэж одоогоор 3 дөхь ТЭЗҮ гээ хийж мөнгө угааж байгаар сайн мэдэх юм байна.

Холбоотой мэдээ

Back to top button