Фокус: Зургаан эгнээ, хоёр урсгалтай шинэ зам дээрх Л.Оюун-Эрдэнэ, Х.Нямбаатар нар

Яармагаас ТЭЦ-4 хүртэлх зургаан эгнээ, хоёр урсгалтай зам өнөөдөр нээлээ.
Энэ зам нийт 2.4 км урт. Туул, Дунд гол дээгүүрх гурван гүүртэй. Энэ ондоо багтан явган бөгөөд дугуйн зам, гэрэлтүүлэг зэрэг тохижилтыг хийхээр төлөвлөжээ. Замын ажил өнгөрсөн 2023 онд эхэлсэн гэхээр жилийн дотор ашиглалтад орж байна.
Нэг урсгалдаа гурван эгнээтэй энэ томоохон зам ийн ашиглалтад орсноор Яармагийн ачаалал 20-30 хувиар буурах аж.
Ташрамд, энэ зам цаашид “Хархорин” захтай холбогдоно. Мөн Гурвалжингийн гүүр, “Хөсөг трейд” рүү явдаг хөндлөн замыг дөрвөн эгнээ болгож өргөтгөх юм байна.
Шинэ бүтээн байгуулалтын нээлтэд Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ, Нийслэлийн Засаг дарга Х.Нямбаатар нар оролцлоо.
Х.Нямбаатарын хувьд “Түгжрэл бууруулах хүрээнд 2027 он хүртэл дөрвөн үе шаттайгаар, шинэ гол замуудыг нээнэ. Эхний үе шат нь өнөөдөр дуусаж байна” гэж мэдэгджээ.
Харин Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн хувьд, сүүлийн хоёр жилд Засгийн газар Нйислэлийн асуудалд онцгойлон анхаарч байгааг дурдсан байна. Тэрбээр “Улаанбаатар хотын тулгамдсан олон асуудлыг сууриар нь шийдвэрлэхэд чиглэсэн хууль эрх зүйн болон үйл ажиллагааны цогц реформ хийх зорилт тавин ажиллаж байна. Сүүлийн 30 жилд нийслэлд нийт 11.5 их наяд төгрөгийн хөрөнгө оруулалт хийгдсэн бол 2024-2028 онд үүнээс гурав дахин их буюу 30 их наяд төгрөгийн хөрөнгө оруулалт хийхээр төлөвлөсөн. 20 минутын стандарт бүхий хотын төлөвлөгөөг боловсруулж, УИХ-д өргөн барихаар ажиллаж байна” гэж тодотгожээ.

Өнгөрсөн долоо хоногт “Сэлбэ дэд төв”-ийн бүтээн байгуулалтын ажилтай танилцах үеэрээ Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ ингэж хэлсэн. "Би Х.Нямбаатар даргын талд бүх зүйлээр зогсож, дэмжиж ажиллах болно"
"Сэлбэ дэд төв" бүтээн байгуулалтын ажил ид өрнөж байна. Гэр хорооллыг орон сууцжуулах, олон нийтийн хувьд бүтэшгүй мэтээр ойлгогдож дассан энэ ажил анх удаа маргаангүй газраа чөлөөлж, урагшилж байгаа нь энэ. Өнөөдөр бол түгжрэл бууруулах чиглэлд хийгдэх дөрвөн үе шаттай ажлын эхнийх нь дуусаж, зургаан эгнээ, хоёр урсгалтай 2.3 км автозамыг нээчихлээ.
Нийслэлд манай хүн амын тал нь амьдардаг. Анхнаасаа 1.5 сая хүн амьдарна (жил бүр энэ тоо өсдөг) гэж төлөвлөөгүй Улаанбаатар хот амаргүй нөхцөлд ороод олон жилийг үдлээ. Үе үеийн хотын мээрүүд зөвхөн улсын Нийслэлийг гацсан гацаанаас гаргахын төлөө үүрэг хүлээн ажилладаг.
Гэхдээ Нийслэл өөрөө бие даасан маш том бүтэц болчихсон. Гарц шийдэл нь, бүтээн байгуулалт нь манайдаа улсын хэмжээний далайцтай, тэр хэрээр хөрөнгө оруулалт болон эдийн засгийн хүрээ том. Үүнийг хийхийн тулд адаглаад хууль эрх зүйн орчин ээлтэй, санхүүжилтийн механизм оновчтой байх учиртай. Мөн түүнчлэн, Нийслэлийн Засаг дарга нь улстөржилтөөс ангид, ажлаа урагшлуулах боломжоор хангагдсан байх ёстой.
Үүнийг урьдын он жилүүд батлан харуулсан. Нийслэл өөрийн гэсэн эрх зүйн тогтолцоогүй. Санхүүжилт босгох боломжгүй, жил бүр улсын төсвийг л хардаг. Дээр нь улстөржилт газар авсан нөхцөлд хотын дарга үр бүтээлтэй ажиллаж чаддаггүй байсан.
Э.Бат-Үүлийг Нийслэлийн сайн Засаг дарга байсан л гэдэг. Олон ажил санаачилж, болгож бүтээх гэж үзсэн учраас тэр. Харин Ерөнхий сайд нь Н.Алтанхуяг байв. Улсын эдийн засаг тэлж, бонд ч босгож, хөрөнгө оруулалт татаж байсан үе. Гэхдээ л Н.Алтанхуягтай ойлголцож чадаагүй учраас Э.Бат-Үүлийн ажил дорвитой урагшилж байсангүй жишээ бий.
Харин өдгөө Ерөнхий сайд нь хотын даргынхаа ажлыг ямар ч үед нь дэмжинэ гэдэг улс төрийн байр сууриа мэдэгдчихлээ. Энэ бол Монголын улс төрд бүтээн байгуулалт, реформын шинжтэй ажил хийгддэггүй гол суурь асуудлыг шийдлээ гэсэн үг.
Түүнээс өмнө гэхэд Л.Оюун-Эрдэнэ МАН-ын даргын хувьд мөн Нийслэлд хийгдсэн эрх зүйн орчны шинэчлэлийг дэмжсэн. Ямар нэг хаалт тавиагүй. Өдгөө Нийслэл бие даасан хуультай болсноор илүү бие даасан, өргөн хүрээний үйл ажиллагаа явуулах боломжтой болсон. Нийслэл өөрөө бонд босгодог боллоо. Гэр хорооллыг орон сууцжуулж, агаарын бохирдол бууруулж, түгжрэл багасгах чиглэлд ч тусдаа хууль баталсан. Ийм хууль байгаа учраас энэ удаа "Сэлбэ дэд төв"-ийн бүтээн байгуулалт газраа иргэнд ээлтэй, сэтгэл ханамжтай чөлөөлж чадав.
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ "Би Х.Нямбаатартай хамтарч Засгийн газрын түвшинд олон ажлын ард гарсан. Ийм улстөрч цөөн. Тийм учраас УИХ, ЗГ-ын гишүүнээс нь буулгаж байж хотын дарга болсон. Түүнд итгэхийг хүссэн. Өнгөрсөн 30 жилд хийсэнтэй тэнцэх 30 их наяд төгрөгийн хөрөнгө оруулалтыг Улаанбаатар хотод хийх гэж байна. Эгзэгтэй, хариуцлагатай үе. Энэ нь нийслэлчүүдэд хэрэгтэй" гэж нэмж ярьжээ.
Энэ үнэн. Х.Нямбаатар ХЗДХ-ийн сайд байхдаа ЗГ-ын хамаг галыг үүрч ирсэн, ирээдүйтэй, чанга улстөрч байв. Гэвч нэг өдөр л хотын дарга болгох намын шийдвэр ирснийг тэр хүлээн авсан. Сайд ч биш, УИХ-ын гишүүн ч бус болсноос гадна 2024 оны УИХ-ын сонгуулийг өнжсөн. Ингээд зөвхөн Нийслэлд төлөвлөсөн ажлаа хийхэд төвлөрсөн.

Ирэх дөрвөн жилд хэд хэдэн мега төсөл эхлүүлэхээр бэлтгэл ажлаа хангачихлаа. Ажил явж, Ерөнхий сайд нь ч дэмжлэгээ илэрхийлнэ гэдэг ийнхүү олон талаар хот өөрчлөгдөхөд ээлтэй нөхцөл бүрджээ. Яг ямар чиглэлд Засгийн газар Нийслэлийг бодлогын түвшинд дэмжиж буйгаа ч өнөөдөр Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ дээр дурдсанчлан тайлбарласан байна.
Үе үеийн улстөрчид "Хот том бүтэц болчих вий, тэр хэрээр эрх мэдэл төвлөрчих вий. Улмаар УИХ, ЗГ-ыг давсан хүчирхэг мөнгөний бүтцийг өөр нэгэнд алдчих вий" гэсэн далд аминч эрмэлзлээр асуудалд хандаж ирсэн. Одоо үзэл санааны түвшинд өөрчлөгдсөн нь дээрх мэтээс анзаарагдаж байх шиг.
Ямартай ч хотын даргад Ерөнхий сайдынх нь бөгөөд намын даргынх нь бодлогын дэмжлэг байна гэдэг юунаас ч чухал. Улс төрийн үүднээс ч хаалт, хамгаалалт болох юм. Харин өөрөө ХЗДХ-ийн сайдаар ажиллахдаа реформын шинжтэй ажлуудыг гол төлөв үүрч ирсэн Х.Нямбаатар зоригтой, тууштай байх ёстой. Хэрэв тэгж чадвал ирэх дөрвөн жилийн хугацаа Улаанбаатар хотыг нэгээр тогтохгүй алхмаар урагшлах, шинэ шатанд гарч дэвших түүхэн мөчлөг байх болно.
Г.САНСАРМАА
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Eguur.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
хотын хөгжил замаас ш�##�тга�##�даг.шинэ зам барьсанд баяр хүргэе. харин 6 эгнээний төгсгөлд төгжирэл нэмэгдэх нь байна. учир нь 6 эгнээ замын урсг�##�ыг шингээж багасгах боломж уулзавар замуудад бага түгжирэл зөвхөн 6 эгнээнд л буурна.
ДЦС-4 ын замтай, цаашлаад 1- р хороололын замтай 1 түвшинд нийлбэл түгжрэл байх л бно, замууд уулзах хэсгийг гүүрэн гарцаар шийдмээр байна даа
Төрийн 3 өндөр �##�бан туша�##�тан санаа зорилго нэгтэй бие биенээ дэмжин ажиллаж чадв�##� олон том ажлын ард гарч амжилтанд хүрэх боломжтой. Гэхдээ үүнд дургүй хүмүүс нилээн байдаг. Үнэндээ энэ бол монголчуудын сайн юманд дургүй атаархуу, өөрөө бусдын анхаарлын төвд байх хүсэлтэй их холбоотой.
Өчнөөн цусласан зээл, сан,банк, автобус, бродюр өшөө юу ч билээ тэднийх нь хажууд дус�##� нулимс наадах чинь...!!! Сонго тэгээд уйл мэдэх үү хар т1ээ...!!!
Ёстой ёстой ..Элбэг Энхболд.........,....ерөнхийлөгч, ерөнхий сайдуудаа дагуулаад Их хурлын даргатайгаа юу сэдэж, юу хийж , Монгол улсыг сүйтгэдэг байв даа....Цөлмөх, ард олныг цөхрөлд нь унагах, эвий үрсийг минь өлөн зэлмэнд оршоож.........Монгол биш тийрэнгүүд ямар болгож хаясан байна даа.....Шүүмжлэгчид ажил хийж байгаа хүмүүс рүү давшлаад яахав!!!!!!!!!, Өмнөх тийрэнгүүдтэй зарг�##�даач, тэдний б�##�гийг засах гэж ядаж байна, ядарцгааж байна, �##�хам тутамд нь тэдний б�##�аг саад болж цаг үрэх юм, .........
бүр нэг �##�иа х�##�тарууд
японоос машины хог оруулж ирэхээ л больчих
Зочин
Тэгээд хужаа машинаар хотоо дүүргэхийг хүсээ юу. Муу хужаагын шээсээ.
Ёстой доо!!! Энэ хужаанууд даврах нь ээ...!!!
4р станц тулаад цааш яаж бөглөрөлгүй явах вэ. Станцын зам гэж там ш дээ.
Хуруу нэмж оролц
Yg unendee ene teneg zam guuriig hugjil gj harahgui bna shu 2 durakaa
За �######�аа. Ядаргаатай шаасн
Энэ цүйд болоод багаа замыг хойноо мухар гэж хэлэхэд буруудахгүй. 4-р станцын 2 урсг�##�тай1 эгнээ замтай нийлнэ. Тэр нь байнга түгжээтэй хотруу орох Гурв�##�жигийн гүүр, Саппоро уулзвар басл түгжээ. Брожудаж байхаар 1-р хороололтой холбосон замаа хийчихгүй,СУМТАЙ 2.
овоо ажил бүтээж эхлэв.
Болж л байна
Гэвч цаана нь 2 эсрэг урсг�##�тай зам руу холбосон. Асар том түгжрэлийг бий болгоно доо. Зөвхөн том төс�##� зам барьсан гэсэн пи арддаг боловч яг хэрэг дээрээ 5 нүүдлийн цаашхиа ч харж чаддаггүй шүү дээ
Бат-Үүл даргын үед бүх уулзварууд шинэчлэсэн Зуслангийн зам Гацууртын зам Яармаг Сонсголон Богд Уулын зам шинэ нисэх буудлын зам гэр хороололын замуудыг шинээр тавьсан гэр хороололын гэрэлтүүлэгийг сайн хийсэн Амг�##�ан Дулааны станц барьсан, Буян-Ухаа хороолол Яармаг хороолол гээд маш их ажлуудыг богино хугацаанд бага төсвөөр хийсэн гавьяатай Нямбаатар их хөрөнгөтэй даргх гэхэд чамл�##�тай ажил хийж байгаа шинээр ганцхан гүүр л барив бас хэд хэдэн зам хучилт хийсэн шинээр ажил хийгээгүй
Эрхэмүүд тулгамдсан асууд�##� гээд их ярих юмаа.Тулгамдсан асууд�##� бол ерөөсөө л түгжрэл шүү.Тийм болохоор гүүрэн уулзвар л амин чух�##� байна шүү. За тэгээд наад нийслэл хот чинь зогсоолгүй хот юм байгаа юм даа
Ene zam stantsiin zamtai niileed 2 tsag nam zogsson doo butehgui ee
ХОТЫН УДИРДЛАГУУД МАШ САЙН АЖИЛЛАЖ БАЙГАА ... БАЯР ХҮРГЬЕ .
Naymbaatar uneheer sain ajillaj bgaa ni unenshdee. Talchirhaj nmachirhalgui hnadchihval yadgiin. Geriihee shlaiig ch solij cjadahgui garuud urgelj busdiig shuumjildeh
Дэмжихийн дээдээр дэмжинэ, Хотод д�##�айцтай ажлууд дээр дооргүй өрнөж байна, 60 хүртэл жил болсон газар доорх шугамыг солино гэдэг хамгийн зөв, том ажил, Ингээд хулгайчдаас с�##�ж, Монгол з�##�уус ажиллаад эхлэхээр ямар үр дүн харагдаж байна даа....Харь санаатнуудын хар үйлийг дөнгөж хорьж эхлэнгүүт ямар үр дүн гарч байна даа......тэднээс хөрөнгө мөнгөө хурааж цуглуулах хэрэгтэй, асар их наяд наядын санхүүжилт бүрдэнэ шүү дээ.. Сайхан Монгол з�##�уус минь олноороо төрөн гарч байна...Эх орноо эзэгнэж, ирээдүйгээ гэрэлтүүлнэ....Шүүмжлэгчид, эсэргүүцэгчид Монгол биш, харь удмынхан байгаа... Монголын үрсийн үрсийн чинь төлөө ажил явагдаж байна гэдгийг нийтээрээ ухамсарлацгаа...
Амжилт аз жарг�##� улам ихээр хичээж ажиллаарай
Хамаатанууд төсвийн мөнгийг ч хусаж ба даа
Хоёрхон км замыг ерөнхий сайд, хотын даам�##� хоёр очиж үзэж байгаа хэрэг үү? Жаахан ичгэвтэртэй биш үү? Уг нь Хорооны дарга л очоод үзчихмээр санагдах юм. Хорооны нутаг 2 км-ээс урт ч өргөн ч шүү дээ.
Энэ үеэлүүд тэрбумтнууд болж байна даа
Ёстой ямар ч хян�##�тгүй идэж цацаж байна.
Хоёр хятадыг �######�уулах бөө нар уншиж байгаа гсэн
Хөндлөн уулваруудыг гүүрэн, тойруу замаар шийдвэл нээрээ зүгээр байх шүү.
6 эгнээ замаар 2 эгнээ зам руу орохоор түгжирнэштэй нэг их сүр Данзан царайлаад байхгүйшүү
Өөрсдөө хийчихсэн юм шиг..!! Хөрөнгө мөнгийг нь цуслачихгүйхэн нь шиг гаргаад өгчихдөг бол хийчихнэ шүү дээ!!! Данх, шүгэлддэг таг 2-оо!!!. Бродюроо шийд дээ м�##�нуудаа!!! Сонго-уйл дөхөхөөр худлаа ажилсаг дүр шаахаа боль дооо!!!
Өө 2.6 км зам юмуу. Хотыг түгжрэлгүй болгоо юу гэж бодлоо шдээ!!!
Баяр хүргэе.Ерөнхий сайд, хотын дарга хоёртоо.Санаачлан ажиллаж байгаа бүх ажлыг нь дэмжиж байна. Нийслэл хот маань хөгжин цэцэглэж, хүн ард нь бухимд�##�гүй, цэвэр агаартай, сайхан орчинд амьдраасай.Хөдөөг хотын хэмжээнд хөгжүүлж чадв�##� хотод хүн амын суурьшил ихсэхгүй, өөрсдийнхөө орчинд сайхан амьдрах цаг мөд ирнэ гэдэгт итгэж байна. Нямбаатар, Оюун-Эрдэнэ нартаа ажлын өндөр амжилт хүсье.
Бүтээн байгуул�##�т гэж үйлдвэр барихыг хэлмээр санагдах юм
Ene zamaas boloj tom terignii jolooch nar tvlsheere shadaj ogch b.n daa enjeneer gech b.nuu2 taliin uulzvaraa yadaj 500 miter orgon bolgood neeh uhaan b.nuu
19k gaar brodyur avah bsanii 100 garan k idcheed ene ih doidgor baa ovoo 2 luivarchin shuu stgel hanamj ni 100% bh shig ba ba muusain luivarchid uhej dald oroosoi
Эрчим хүчний гудамж авто замтай энэхүү урт гүүр бүхий авто зам холбогдсоноор 09/30-наас эхлэн 0 зогсолт хийдэг боллоо. Гэвч Яармагийн ача�##��##� 20% буусан эсэх нь бүдэг, цаашид улам л их түгжрэл үүсэх нь тодорхой байна.
ЕС өмнөх хотын дарга нараа дэмжиж байхгүй дэ. Заав�##� үеэлээ тавьж байж ажлыг нь дэмждэг ч байх шиг
1