Нийгэм мэдээ
Далай ламын төрсөн өдрөөр Наро Банчэн гэгээнтэн 51 малын амийг аварлаа

Өчигдөр (2024.07.06) зуны адаг сарын шинийн нэгний өдөр дээрхийн гэгээнтэн 14 дүгээр Далай ламын төрсөн өдөр тохиож, 89 нас хүрсэн.
Нароба институтийн шавь нар Дээрхийн Гэгээн Далай Багшийн лагшин мэндэлсэн өдрөөр 40 хонь, 11 адууны амийг аварч лагшин мэндэлсэн өдрийн баярыг тэмдэглэн өнгөрүүлжээ.
Энэ буянт үйлд Монгол оронд саатаж буй Дээрхийн Гэгээн Далай Багшийн чойжин Найчун Гүртэн тэргүүтэй эрхэм зочид Гэгээнтний урилгаар Амарлихуй хийдэд морилон ирж институтийн шавь нарт мэндчилгээ дэвшүүлж мал сэтэрлэх зан үйлийг үйлдсэн байна.
Б.ХАШ-ИЛД















АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Eguur.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
100 хүний сарын хоолыг хассан байна. Үхсэнийх нь буян байдгийн. Мал чинь хүн, чоно, нохойн хоолонд зориулагдсан юм.
Тээш дээ хүний хоолыг булаагаад бойнп муугаа хөгшнөө өвчтэйгөө ааш адаыртай оёгтой малаа өгдөг нэг бодлын цэвэрлэгээ юм ш дээ
хэрүүл хийх гэж байгаа бол ядаж зөв бич кккк алдаа 8 үг зүйн найруулаг 0 оноо
21-р зуун шүү дээ. Ийм балар тэнэг ёслолоо больцгоо
зарж бгаа хүнд нь азтай блаа. бөөндөөд зарчихсан кккк.
Маш сайхан буян үйлджээ. Үнээр нь аваад л сэтэрлэсэн байгаа. Сэтэртэй мал өөрийн тааваар амьдарч байгаад дуусдаг жамтай. Хүн л лав идшэнд хэрэглэж болдгүй. Манай зарим залуучууд сэтэрлэнэ гэдгийг мэдэхгүй байх. Ном унших, монгол уламжлалаа мэдэж байх хэрэгтэй. Бид чинь Мөнх хөх тэнгэрийн ивээлд явдаг, хөх толбот ард түмэн шүү
Доорх 2 сэтгэгдлийг харахаар дуугүй байж чадсангүй өнөөгийн монголчуудын үнэн төрх үүн дээр шууд гарч байна даа нэг хэсэг нь юугаа ч хамаагүй зарж мөнгө олохын дон нөгөө хэсэг нь үмх хоолны төлөө юм үзээгүй юм шиг дайрах дээр үеэсээ монгол хүн хоолыг нэг их тоодоггүй үеийн үедээ өлсгөлөн гэдгийг мэдэхгүй амандаа мөнгөн халбагатай төрсөн улс мэдээж лам нар тодорхой үнээр малыг нь аваад л сэтэрлэсэн байгаа
Mongoliin 90 saya maliig bugdiig seterleh heregtei
Нөгөөдүүл нь явангуут нь буцаж барьж аваад л нядалчихна даа. Нүгэлт хар Гөрөөчин гэгчээр л мал нядалгааны хүмүүст бол амь өршөөх энэ тэр ч хамаарахгүй л байх даа
Удахгүй энэтхэгчүүд шиг үхрээ идэж чадахгүй бурхан гээд үхрэнд мөргүүлэх вий дээ..
Бялуу хийсэн хүний зүрх лав хайраар дутуу байх үхэлээ хүлээж буй өвөгний бялуунд жаахан хүүхэд дүрслээд байх даа яахав дээ .
Хүний орлогын хаагаад
Ene haana bdag boi we
ЭНЭ ЯАЦЫН МАЛЫН ЭМЧ БОЛЦЫМУ МАЛЫН АМЬ АВАРЛАА Ч ГЭХ ШИГ БИТГИЙ ИНЭЭД ХҮРГЭЭД БАЙ
Махны үйлдвэрт нядлах гэж байсан малыг нядлуулаагүй хэрэг үү? Ванчин богд нь өнөө Хятадын томилсон мөн үү?
Эргүү писда ....
Балайрах юм. Нээрээ нэртэйгээр нь монголын бүх малыг сэтэрлэчихээч.
Ахуй хэрэглээ, хүнс хоолны малыг аварна ч гэж юу байхав, өнөөдөр аварлаа ч маргааш өөр нэг газар, хэн нэг хүний гарт очоод идэш болох биз. Ингэж дэмий зарлага гаргахынхаа оронд үнэхээр буян үйлдэх л гэсэн юм бол тэр их мөнгөө өвчтэй зовлонтой хэн нэг хүний эмчилгээний зардалд хандивлачихгүй дээ!?…. Тэгэхээр бас адгуус мал, амьд хүн хоёрын амь адил тэгш гээд сүржигнээд унадаг юм болов уу хахах ?
Хүмүүс, тэр дундаа Монголчууд энэрч хайрлах сэтгэлээс дэндүү алсарчээ. Амьтны амь таслахыг зогсоож, сэрж сэхээрэх болтугай.
Гэгээрцэн үү
Маргааш нь нядалгаанд явна шүү дээ. Үхсэнийх нь амь аврах. Наадуул чинь хэд хоног амьд явлаа гээд оронд өөрийг нядалгна. Монголчууд махнаас гараагүй байгаа
Малын амь аврана гэж юу байдаг юм. Тийм л буян үйлдмээр байвал өвдсөн, хавдсан хүний эмчилгээтэй зардалд хандив өргөвөл жинхэнэ буян байх байж дээ чааваас ямар сонин сэтгэдэг гэгээнтэн бэ дээ.
Machin Mongolchuud
Монголчууд зуны улиралд мах бага хэрэглэдэг байсан,миний багад наадмаар хонь гаргадаг байсан
Төвд бугууд Монголын хилээр давдаггүй цаг удахгүй ирнэ.
Чоно махнаас гарахын үлгэр Мунхаг мухар сүсэг нь ихдээд
Мал сэтэрлэснээр ямар ач тус ирдгийг өгүүлье. Амьтны насыг мөнхлөх буюу сэтэрлэх нь гэлэнгийн санваар хүртээд ариунаар сахисантай адил буяныг хураах юм. Нэгээхэн хонийг сэтэрлэхэд нэгэн удаагийн муу заяаны зовлон арилах юм. Нэгээхэн ямааг сэтэрлэхэд долоон удаа амсах муу заяаны зовлонг арилгах юм. Амьдралдаа зуун хүн, зуун адуу алсан тийм нүгэл байлаа гэхэд нэгээхэн амьтан сэтэрлэхэд тэр нүгэл арилах юм. Арван гурван амьтныг сэтэрлэхэд нэгэн түмэн галавт хураасан нүгэл хилэнц арилах юм. Нас нь барагдаж үхэхдээ тулсан хүний төлөө мал сэтэрлэж амийг нь аварвал тэр хүний нас уртсана. Хэрвээ нэг хүн гурав хоногоос хэтрэлгүй үхэх болсон байхад, арван гурван амьтныг сэтэрлэвэл тэр хүн гурван жилээр нас нь эргэлзээгүй уртсана. Сэтэртэй нэгхэн малыг алахад зуун хүн алсантай тэнцэх нүглийг хураадаг. Сэтэртэй малыг хорооход тийм мэтийн гэм эрүү байдаг гэж Бурхан багш бээр сударт зарлигласан байдаг.
Тиймээс сэтэрлэх болон амийг нь зольж аврах нь нас нь богиноссон хүн насаа уртасгах, өвчинд шаналсан хүн өвчнөөс хагацах, эдээр ядуу хүн эд хөрөнгөтэй болох зэрэг цаглашгүй их ач тустай агаад муу бүгдээс салж ангжрахын гагц шилдэг арга гэж судар дандарын олон шастираас тус эрдэм, ач буяныг нь өгүүлж номлосон бөгөөд тийнхүү малыг сэтэрлэснээр ач тус үлэмж их өгүүлж баршгүй ч гэлээ хураангуйлан өгүүлбээс арав дор хувааж болно.
1. Хойт төрлүүдэд муу заяанд төрөх үүдийг хаагаад амар сайн заяанд төрөх.
2. Цаг бусын үхэл (зуурдаар нас барах)-ээс буцаж, нас уртсаж, он удаан жил наслах.
3. Дөрвөн зуун дөрвөн зүйл өвчин (Өвчин бүхнээс) лүгээ хагацаж, амар жаргалтай сайхан амьдрах.
4. Өвчтэй хүн байлаа гэхэд уусан эм нь хүчтэй, өвчнөөс салах.
5. Эд