Гааль дээр дугаар авах боломжгүй машинууд овоорч эхэллээ
Энэ сарын 8-аас эхлэн Улаанбаатарт дахин шинээр автомашины улсын дугаар олгохгүй гэсэн журам хэрэгжиж эхэлсэн билээ. Уг шийдвэртэй холбоотойгоор импортоор машин оруулж ирж буй хувь хүн, аж ахуй нэгжүүдэд хүндрэл үүсээд байна. Шинэ дугаар олгохтой холбоотой асуудлыг Авто тээврийн үндэсний төв хариуцаж байсныг Замын хөдөлгөөний удирдлагын төв рүү шилжүүлж, улмаар шинээр агентлаг байгуулж хариуцлуулахаар болсон. Нэгээс нөгөө рүү харъяалуулаад байгаа нь гааль дээрх машины бүрдүүлэлтээ хийж буй иргэд, хувиараа бизнес эрхлэгчдийн хувьд хүндрэлтэй байгааг эх сурвалжууд хэлж байлаа.
Хувиараа бизнес эрхлэгчид өмгөөлөгч авахаас аргагүйд хүрч байна гэв
Гэвч яг өнөөдрийн байдлаар тулгамдаад буй асуудал бол гааль дээр ирсэн машинуудыг хэрхэх вэ гэдэг асуудал. Аж ахуй нэгж, иргэдийн зүгээс импортоор орж ирж буй машинууд нь гааль дээр буухаас өмнө өөр машинд дугаарч авч, буусных нь дараа дугаараа шилжүүлэх байдлаар зохицуулж байна. Үүнээс болоод дугаар дамлах бизнес цэцэглэж, юу юугүй гааль дээрээс машинаа авахаас аргагүй болсон иргэд хэлсэн үнээр нь дугаар худалдаж авахаас аргагүй нөхцөл үүсчээ. Нийслэлд яг одоо байгаа 730 мянган автомашиныг цааш нэмэгдүүлэхгүй, нэмэгдүүлэхдээ зөвхөн шинэ эсвэл дараах буюу “Тээврийн хэрэгслийн өмчлөгч, эзэмшигч нь нийслэлийн оршин суугч иргэн, нийслэлд бүртгэлтэй хуулийн этгээд байх,
- Өмчлөгч, эзэмшигч нь Авто замын тухай хуульд заасан төлбөр, Зөрчлийн тухай хуулийн 14 дүгээр бүлгийн 14.7 дугаар зүйл дэх зөрчил болон төлбөрөө барагдуулсан байх.
- Жолоочийн даатгалын тухай хуульд заасны дагуу даатгуулсан байх
- Тээврийн хэрэгслийн хөдөлгүүрийн экологийн ангилал нь “евро-4” эсвэл түүнтэй дүйцэхүйц буюу түүнээс дээш байх
- Сүүлийн 10 жилийн дотор үйлдвэрлэгдсэн тээврийн хэрэгсэл байх
- Экспортын өмнөх техникийн хяналтын үзлэгт орсон байх зэрэг шал хангасан машинуудыг л хотод унахыг зөвшөөрнө гэдэг шаардлагаа ажил хэрэг болгохдоо иргэд, аж ахуй нэгжид тулгарах хүндрэл, хохиролыг тооцож үзээгүй нь нэг алдаа байлаа. Нэг талдаа түгжрэлийг бууруулах сонгодог арга гэж байгаа ч нөгөө талдаа дараагийн үр дагаваруудаа бүрэн тооцоолоогүй шийдвэр хэмээн хувиараа машин борлуулагч, импортлогчид шүүмжилж буй.
Гааль дээр импортоор оруулж ирсэн машинууд ачаалал үүсгэж, хувиараа автомашин борлуулагчдын зүгээс дугаараа авч амжаагүй бол үндсэндээ санхүүгээрээ бүрэн хохирох дүр зураг үүсээд байгаа учир зарим эх сурвалжийн хэлснээр өмгөөлөгч авч холбогдох газруудтай хуулийн дагуу ажиллахаас өөр аргагүй нөхцөл үүссэн талаар хэллээ. Нэг борлуулагч багадаа 5-10 машин гаалиар хүлээн авахаар хүлээгдэж байхад журам хэрэгжиж эхлэхээс өмнө амжиж дугаар авахын тулд дамлагчдын хэлсэн үнээр авбал борлуулалтын ашиг гэх зүйл гарахгүй нь, хэдийгээр цаашид нийслэлд хэрэгтэй шийдвэр гэж байгаа ч аль ч улсад 10 жил дотор гэсэн шалгуур босго тавьдаггүй. Амьдралаас хол журам гаргалаа хэмээн шүүмжилж байлаа.
Автомашины үнийн хөөсрөл бий болж байна
10 жил болон түүнээс дээш хугацаанд үйлдвэрлэгдсэн автомашины "үнэ боломжийн" гэсэн нөхцлөөр худалдаж аваад оруулаад ирчихсэн байтал одоо дугаар авах боломжгүйгээс гааль дээрх машинаа хэрхэхээ мэдэхгүй, ар араасаа овоорч эхлээд байна. Гааль дээр байгаа машинууддаа дугаар авч чадахгүйд хүрвэл буцаах ямар ч боломжгүйн дээр, иргэд машинаа даатгуулахгүй байх, хуурамч дугаар ашиглах зэрэг асуудал ар араасаа хөвөрч эхэлнэ. Автомашин борлуулагчдын зүгээс цаашид машины үнэ тэнгэрт хадна гэдгийг хэлж байлаа.
Монголд өнөөдөр жилд Япон улсаас гэхэд 67 мянган суудлын автомашин импортоор оруулж ирсний хэд нь дээрх шаардлагыг хангах вэ. Иргэд цаашид нийслэлд шинэ машин худалдаж авч, унана гэвэл
Нэгдүгээрт, албан ёсны борлуулагч, дилерээс худалдан авах арга зам. Гэтэл автомашины худалдаа борлуулалтын хамгийн том зах болох “Да хүрээ” дээр гэхэд иргэдийн нийт худалдан авалтын гол үзүүлэлт нь үнэ ханш дээр тулгуурладаг бөгөөд 10 болон түүнээс дээш жилд үйлдвэрлэгдсэн машины үнэ боломжийн, техник үзүүлэлт сайтай нь борлуулалт өндөр байдаг. Тэгэхээр 10 жил доторх гэмэгц ерөнхийдөө илүү өндөр өртөгтэй автомашин худалдан авахаас өөр сонголтгүй.
Хоёрдугаарт, шинээр дугаар олгохгүй журамд эко ангиллын машиныг тодотгож оруулж өгсөн нь цаашид хятадын цахилгаан автомашины импортыг нэмэгдүүлэхэд гол түлхэц болох нь ээ.
Т.БАТСҮРЭН
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Eguur.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
Монгол улс өөрөө хадаас ч хийж чаддаггүй байж, манай хотын эрх баригчид Япон машиныг хуучин төмрийн хог сэг гэх нь их сэхүүн баян орны иргэдийг л санагдуулам байх юм! Куба улсын гавана хотод бүр 60, 70-аад оны машинууд зөндөө л явж байхын билээ!
Золбин гөлөг бүү хуц
7 хоног өг энэ хооронд зараад мөнгөө гаргаж ав гэвэл сайхандаа
Za bolj sain bn.Odool neg zasag tortei ulas shig bolj bn.Ene durem jurmaa sain mordon shuu.Naimaa xiixee boli,ajil xii,zugeer baij baigaad mongo oldog baidlaa bolix tsag erseen.
Муу хужаагийн шээс
хуучин машин одоо монголд хэрэггүй гэдгийг мэдрүүлэх цаг болсон бүгд хог дээр хаягдсан машинууд шинэ бараг байхгүй шүү
Хятад машин дэмжих бодлого улаан цайм явагдаж бндаа
Яг үнэн
Хөдөөл зарнадаа шулаачдаа
Гамшиг нямбаатар хаан заан мэт авирлаж байна дөө. Ард иргэдийг дэндүү доромжилж байгаад л
Hujaa mashin unuulah argal daa Nymbaatar ayultai nohor shuu dee
10-20 н жил болсон машины утаанд хотынхон хордож дууслаа.
Хятад машины борлуул�##�тыг л дэмжиж байгаа бодлого юм даа.
Жагса�##�танд нэг за�##�тыг нэмэхийг шаардаж байна. "Хэрэв төрийн �##�бан хаагч хувьдаа импортын машин оруулж ирэх бол жагса�##�тын сүүлд эрэмбэлэгдэнэ". Гэж.
Японы комиссын машин арай хэтэрлээ
хииж буй ажил болгоныг ингэж сөргөөр харуулах гээд байдаг төр төмөр нударгатай хэсэгхэн хугацааны дараа үр дүн нь харагданаа
Комиссын хог
Хөдөөнийхөнд зараад Дахин импортлохдоо анхаарах!,
Omhii hujaagal demjih ymdaa l###riin s#aanuudin teneg shiidver uhej dald oroosoi atsnuu
Их тойруугаас гаднах гудамж бүр дүүрэн авто засвар, эвдэрхий машин. Машин энэ хотод багтахаа больсон. Ялангуяа хуучин машин. Хотын иргэд аюулгүй орчинд амьдрах эрхтэй биздээ. Энэ олон хуучин, бат�##�гаагүй машинууд хэзээ, хэнийг дайрах, мөргөх, шатах бол. Хот гадаадын төмрийн хогийн цэг биш. Дээрх журмын дагуу хотын дугаарын асуудлыг цаашид шийдэхээс аргагүй. Дамчид, наймаачидад хотын иргадээ дарлуулахаа больё
Хүний хөрөнгө үнэгүйдүүлж байна.
Күй ээ нээрээ яаж ажлыг бүүр ийм муу хийж чаддаг юм бэ. Бүхнийг хорлож байна даа.
Зочин
МАН-ыг орон нутгийн сонгуульд унагаад хөлгүй болгох ёстой байсан юмаа. Түгжрэлд иргэд буруугүй. Түгжрэлд төр түмэн буруутай. Хотын төвд 1990 лноос хойш чихэж барьсан бүх барилгыг бууулгаж хаях хэрэгтэй. Тэгж байж түгжрэлгүй болноо.
Тэгээд зам дээрээ тэг зогсоод байж байх юм уу? Хөдлөхгүй юм бол хэнд машин хэрэгтэй юм бэ! Түгжрэлд хайран сайхан цагаа �##�даж байна,арга хэмжээ аваач ээ! гэж бүгд орилолдоно. Арга хэмжээ авах гэхээр эсэргүүцэнэ. Тэгээд одоо яах гээд байгаа ард түмэн бэ?
Пизда чи өөөрөө машин бүү уна
Ugaasaa ingehgu bl bolohgushd zam dre tag zogsono.shorvog shiidveruud gargana gesen shdee zuv zuv
20%-ийн ашиг, нөат-тэй машин авна.
Энэ гаргасан шийдвэрээсээ битгий буцаараа битгий нялцганаараа
Ард түмэн нэгдэхэд засгийн газар нуран унана нянбактер,оюупзгана,хүүкийг барь хорих мөн тэдний гср хөл жавхлан,чойжилсүрэн,бас барих хэрэгтэй шүү эд бид нараар даажигнаж байна
Буруу т�##�даа жолоотой хуучин хог хэрэггүй
Гохь чинь, хуугаар нь ху намд сонгуулиа өгцгөөчөөд
Овоорчил байг хэнд хамаатай юм!!! Ченжүүд дийлэх үү Монгол улсын төр шийдвэрээ хэрэгжүүлэх үү гэдгийг харах үлдэж!!! Могой гурав тасаравч гүрвэлийн дайтай гэдэг шиг Монгол улсын төр хэдий ядарсан ч гэсэн өлөн ченжүүтэйгээ байлгүй дээ хө!!!
Хятад нь байна уу Япон нь байна уу Солонгос нь байна уу хамаагүй зөвхөн дүрэм журмаа л мөрдөж амьдарцгаая!!! Хэсэг бүлэг хүмүүсийн шун�##�ыг гүйцэлдүүлж амьдрана гэвэл Монгол улсад стандарт юм гэж байхгүй болно!!!
Davarsan turin hiij ngaa teneg ajlin neg ene humuusig hohirolgui bolgo
Манай шун�##�тай ченжүүд шиидвэр нь �##�ь эрт гарсаныг мэдсээр байж өөрсдөө оруулж ирсэн юм чинь хохь нь биздээ Бас л нэг хахуулиар арг�##�чихна гэж бодсон биз Хэдэн шун�##�тай ченжүүдээс болоод хот тэг зогсолт хиигээд зогсож болохгүй биздээ Дугааргүй байсан ч хөдөө зарж болно шдээ Нэг л их хүнии эрх ярьсан хүмүүс бусдыгаа огтхон ч бодохгүй
Гэнэт гэнэт нэг ийм тэнэг шийдвэр гаргах юм.
Хуучин машин аажмаар шахагдаж манай улс хуучин машин экспортлох цаг ирэх нээ. Машин бол тансаг хэрэглээ