Нисэхийн салбарын томилгоо гомдогсдын бүлэг үүсгэж, МИАТ ТӨХК-ийн онгоцоор оролдож эхэлсэн үү

МИАТ ТӨХК хоёр шинэ онгоц түрээсэлсэн ч, жил бололгүй "Boeing 787-9" онгоцны хөдөлгүүр саатаж, зогссон гэдэг мэдээлэл түгээд буй юм.
МИАТ ТӨХК-ийн зүгээс уг асуудлаар "BOEING 787-9" загварын хоёр онгоцтой.
- Нэг нь, 2019 оны 7-р сард үйлдвэрлэгдсэн. АНУ-ын “General Electric” компанийн “GenX” хөдөлгүүртэй. Энэхүү хөдөлгүүр нь дунджаар 2500 хөөрөлт, буулт үйлдсэний дараа хуваарьт засварт ордог.
- Нөгөө нь, 2024.01.16-нд монголд орж ирсэн. 2581 удаагийн хөөрөлт үйлдэж, 9725 цаг явснаар хуваарьт техник үйлчилгээнд орж байгаа" хэмээсэн.
Гэвчиг олон нийтэд "Доголдолтой онгоц нислэгт явуулсан, хөдөлгүүр асуудалтай байсан, хуучин онгоц түрээсэлсэн" гэх ойлголтууд түгэв. Ингэж хардах нь ч зөв юм.
-МИАТ ТӨХК-ийн онгоцны хөдөлгүүр саатсан асуудал гараагүй. Нэг онгоц хуваарьт засварт орж, нөгөөг нь засварт оруулахаар түр зогсоожээ-
Тэгвэл бодит байдал нь юу вэ.
Нэг, хөдөлгүүр доголдсон, доголдоогүй
- "Boeing-767" онгоц төлөвлөгөөт засвартаа орсон бөгөөд удалгүй нислэгээ хэвийн үйлдэж эхэлжээ. Олон нийтэд ойлгогдоод буй хөдөлгүүр болон бусад техникийн доголдолтой онгоцыг нислэгт явуулна гэдэг асуудал огт байдаггүй гэсэн тайлбарыг хийж байна.
Хоёр, "BOEING 787-9" онгоц зогсолт хийсэн, хийгээгүй
- 2019 онд үйлдвэрлэгдэж, 2023 онд үйлчилгээнд нэвтрүүлсэн "BOEING 787-9" загварын хоёр онгоцны нэг нь хөдөлгүүр саатсан асуудал гараагүй. Хуваарьт засвар үйлчилгээндээ орохоор түр зогсолт хийсэн гэх тайлбарыг Эвдэрсэн" гэдэг мэдээллийн эсрэг хийгээд байна. Өргөн биет гурван онгоцтой тул эл онгоцоо V сар хүртэл зогсоожээ. Зогсоох эсэх шийдвэр МИАТ ТӨХК өөрийнх нь асуудал байдаг аж. Заавал техникийн эвдрэл гэмтэл гарсан үед зогсоодоггүй. Олон улсын авиа компаниуд ч ингэдэг байна. Гэхдээ 2023 онд түрээсийн гэрээ байуулсан онгоц жил гаруйн дараа ийм асуудал дэгдээсэн нь анхаарч үзэх асуудал юм. Мөн зогссон хугацаанд түрээс гүйж байгааг онцлууштай.
Гурав, онгоцоо түрээсээр оруулж ирэхдээ шалгадаг, шалгадаггүй
- Ирландад бүртгэлтэй АНУ-ын компанийн агаарын хөлгийг түрээсэлдэг. Иймд, Ирландын тал, ИНЕГ-ын НААХЗА /Нисэхийн аюулгүй ажиллагааны хяналт, зохицуулалтын алба/, МИАТ ТӨХК гэсэн гурван давхар шалгалт хийгддэг байна. Тэгэхээр 2023, 2024 онуудад түрээслэн нислэг үйлдэж буй "BOEING 787-9" загварын хоёр онгоцыг ИНЕГ-ын НААХЗА-ны даргаар П.Ганболд ажиллаж байхдаа шалгаж авсан гэсэн үг. Өдгөө "Бат инженер" нэрээр танигдсан Ц.Бат эл албыг удирдаж буй билээ. Өөрөөр хэлбэл, нисэхийн салбарыг байнга шүүмжилдэг алдарт инженерийн хариуцлагын асуудал ч энд давхар дурдагдаж байна.
-Салбарын сайд нь агаарын тээврийн салбараа үл огоорсноос ашиг сонирхлын томилгоонууд хийгдэв-
Харин улстөрийн хөшигний ард хэрхэв,
Б.Дэлгэрсайхан хамтарсан Засгийн газрын гишүүнд багтаж, Зам тээврийн сайдын албаа авахдаа "Зам, төмөр замын салбараа би өөрөө хариуцаж, анхаарна. Агаарын тээврийн салбараа өөрсдөө мэд" гэсэн агуулгыг амнаасаа унагасан гэгддэг. Түүний эл үгнээс улбаалаад ИНҮТ болон ИНЕГ-т ашиг сонирхлын томилгоонууд хийгдэж эхэлжээ. Салбарын сайдын алагчлал эхнээсээ асуудал дагуулав.
Тухайлбал, УИХ-ын дарга Д.Амарбаясгалангийн дэмжлэгээр Шадар сайд С.Амарсайхан ИНҮТ-ийн даргаар Б.Отгонсүхийг томилуулсан гэж хэлж болно. Б.Отгонсүхийн хувьд Өвөрхангайн гаралтай, карьерынх нь эхэнд түүнд С.Чинзориг тусалдаг байсан бол хотын даргаар С.Амарсайхан ажиллах үед орлогчоор томилогдож байв. Тэр хугацаандаа алдарт Налайхын замыг ямар ч хэл амгүй барьж дуусгасан.
Ил "Ажил нугалдаг" имиджээрээ ковидын үед Замын-Үүдийг товхинуулахаар очиж, хэсэг чимээгүй байснаа "Монголын төмөр зам"-д захирлаар очиж байв. Ерөөсөө мэргэжил, мэргэшил хамаагүй, юун дээр ч сэлгэгдэн томилогддог С.Отгонсүхийг харин аяхан мэргэжлийн нарийн мэдлэгшил шаарддаг Иргэний нисэхийн салбарт С.Амарсайхан зүтгүүлчихсэн нь дэндсэн үү гэвэл дэндсэн.
Мөн ЗГХЭГ-ын дарга Н.Учрал эл салбарт хүрээгээ хамгийн сайн тэлж, сууриа зузаатгаж буй хүмүүсийн нэг гэгдэх болов. Жишээ нь, НАМЗХ-ныхоо найзуудаас томилгоонууд хийж, суудлуудад "чихсэн" гэдэг мэдээлэл бий. Ямартай ч мэргэжлийн бус хүмүүсээр дүүргэж байгаа тухай шүүмжлэл улстөрийн хөшигний ард хөвөрч байна.
Гэвч нөгөө талд томилгооноос хоцорсон буюу гомдогсдын бүлэг үүсжээ. ИНҮТ-ийн даргын томилгоог МИАТ ТӨХК-ийн онгоцнуудтай хольж хутган цахим орчинд сэвээ хийх асуудлууд гарах болсон гэхэд хол зөрөхгүй юм. Нисэхийн салбарын томилгоо МИАТ ТӨХК-ийг дампуурлаас ашигтай ажиллагааны шугам руу оруулсан Б.Мөнхтамираас ч нэг их тойрчхоогүй. Элдэв хэл амтай яваа.
Гол нь мэргэжлийн чухал бүтцүүдээ салбарын сайд нь өнчин ишиг шиг тоохгүй орхингуут араар нь Н.Учрал, С.Амарсайхан, Д.Амарбаясгалан нарын гар зуурт зарагддаг менежерүүд мэргэжлээс үл хамаарч, энд шигдэж буй нь өөрөө буруу хэлбэр юм. Мэдээж "Нисэхийн хонхор" үүсгэж, үе удмаараа энд мафийн сүлжээ аятай бөөгнөрөл үүсгэдэг хүмүүсээ задлах ёстой юу гэвэл задлах ёстой.
Үүнийг онгоц эвдэртэл, түүнийг нуутал, эсвэл мушгин гуйвуултал томилгоотойгоо хольж буй нь өөрөө жинхэнэ асуудал юм. Албан тушаалын алив маргаан илүү МИАТ-ын онгоцууд хүн тээвэр хийж буй гэдгийг анхаарч үзэх ёстой билээ.
Агаарын тээврийн салбараар хэн дуртай нь тоглож болохгүй. Сүүлийн хэдэн жил ИНЕГ, ИНҮТ олигтой даргын нүүр үзсэнгүйг Ерөнхий сайд анхаарч үзэх биз ээ.
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Eguur.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
Мэргэжлийн хүмүүс удирдах ёстрй
За гуцаа, мэргэжлийнхэн нь мэргэжлийн үйлдвэрлэлийн ажлаа хийг, менежерүүд нь бизнес хөгжүүлэлтээ хийгээд яваг. Гарын доорхи этгээдүүдээ хаа сайгүй томилсон улс төрчдийн буруу. Гэхдээ нисэхийн мэргэжлийн боловч с�##�бартаа гавьсан гавьяагүй, бүгд тодорхой �##�бан туша�##� хашиж ирсэн боловч бүтээсэн гавьяа муутай, сандлаасаа зуурсаар шинэ томилогдож ирсэн дарга болгоны ажилд байнга тээг болж ар өврөөс нь шантааж хийж суудаг хэсэг бүлэг этгээдүүдийн төлөөлөл Түвшинбаяр, Намбат, Батжарг�##�, Алтанцом, Мөнхнасан, Эрдэнэбат, Бямбасүрэн... нар бол одоо болих хэрэгтэй. Өөрсдөө ажиллаж байх үедээ олигтой менежер байж чадаагүй олхиогүй гарууд одоо шинэ дарга нар Отгонсүх, Төрбаяр нарыг амар тайван ажиллуулахгүй. Гадна дотроос нь хатгана. Элдэв нутаг нугын этгээдүүдээрээ яриулах гэж үзнэ. Хэвлэл соши�##�д төлбөртэй харлуулах мэдээ өгнө. АТГ цагдаад элдэв ТББ-ын нэрээр хуурамч гүтгэлэг бүхий гомдол шиднэ. Үе үеийн олон дарга нарын �######�ийг байнга элдвээр ухаж амьдарч ирсэн эдгээр бүтэхгүй гаруудын зорилго нь яаж ийгээд нэг даргын санд�##� дээр сууж үлдэх. Тэтгэвэрийн нас мас хамаагүй шигдээд байж байх мөрөөдөлтэй. Даанч эд нар очоод юу ч бүтээхгүйг, бас хэн бэ гэдгийг нь бүгд мэдэх тул с�##�барынхан нь огт ойшоож үздэггүй, өлөн улстөрчид биесдээ шидэх дэгээний хорхойгоо бэлтгүүлдэг сохор номингууд гэж шоолдог болсон. Ордонд хүртэл эднийг хэн гэдгийг андахгүй. Шинэ дарга нар ховоор ажлаа хийхгүй, ийм этгээдүүдийн өгөөшинд автахгүй явб�##� зөв. Эдэнтэй нийлбэл нохойн замаар өрөөсөн дугуй нь болоод явчихна гэдгээ анхаарна биз.
Улс төрийн томилгоогоо болиочээ заваан юмнууд дандаа мэргэжилийн байгууллагад чихээ хийнэ яаж улс орноо хөгжүүлэх вэ дээ новш юмаа өнөө мерит зарчим яасан гахайнуудаа.
Нисэхийн Хонхороосоо гардаггүй бугшсан гаруудад с�##�хи оруулаад өгөө
З�##�уучууд чадна
отгонсүх чадварлаг менежер , туршлагатай хаана ч ажилласан тухайн байгууллага хамт олноо өөд нь татчих чадвартай хүмүүсээ илүү үздэгээ болчихмоор л байна шүү
15 жил болоход оффисийн барилгаа ашигл�##�танд оруулж чаддаггүй Мэргэжлийн с�##�бар ккк
Бүх цаг үед л мэргэжлийнхэн удирдаж байсан, юу өөрчлөгдсөн юм? Бичиг цаас болсон болоогүй томилгооноос с�##�ж чадахгүй л байна. ЭНэ хугацаанд мэргэжлийн гэх хүмүүс удирдаад хөгжсөн нь хаана байна? Харин ч байсанаасаа даруй 2 �##�хам ухарсан. Үргэлж л ховоор явдаг газрыг сайн менежер хүн ирж удирдаж байгаа нь зөв.
10 гаруй жил ТЕХНИК ТЕХНОЛОГИЙН ШИНЭЧЛЭЛ хийж чадаагүй с�##�бар
Шинэ хүнд хариуцуулаад үзээч
Сайн менежер юм биш үү Отгонсүх, ажиллаж байсан газруудаа дандаа л ажлыг сайжруулж, ашигтай ажиллуулсан байна лээ ш дээ
Цаг хугацаа бүгдийг харуулна
Б.Отгонсүх нь ажилдаа хариуцлагатай хүн л дээ амжилт хүсье
Мэргэжлийн байгаад юу хийсийн? Бариулсан байраа ч ашигл�##�танд оруулж дуусгаж чадахгүй, өчнөөн мөнгө олж байж үндсэн тоног төхөөрөмжөө ч шинэчилж чадаагүй, арчаагүй юмнууд.
Чадах хүн л хийдэг биздээ...
ЭНэ с�##�бар с�##�хи савар оруулах хэрэгтэй, цаг нь болсон
Sain udirdagch manager hun nusehiin salbart sain management hiij chadna
ИНЕГ, ИНҮТ гэж хамаатан цул ойртсон газар дандаа гаднаас ирсэн удирдлагаа мя�##�даг. Сайн удирдагч ямар ч с�##�барыг босгоод удирдаад явж чаддаг. Отгонсүх чадна аа.
Za bolio, heruulees uur ym hiij chadahgui heden batsaanuud yavj sain Manager irsend bayartai bna. Tsag hugatsaa haruulah bhoo
Менежмент сайтай з�##�уучуудаар удирдуулах нь зөв. Бугширсан газарт шинэ с�##�хи оруулах нь маш зөв. Сайдын шийдвэрийг дэмжиж байгаа
Барицаад зуур�##�даад байгаа хүмүүм л учиртайдаа
сууд�##�даа бугшсан дарга нарыг х�##� х�##�
udaan sugad irheerei l ideed eheldeg
Удирдагч хүн л удирдана биздээ
Хуучны х�##�аас нэгтэй нөхдүүд л өөрсдийнх нь булхай илрэхээс айж ингэж захи�##�гатай юм бичүүлдэг байх аа. Сайн булхайг нь дэлгээд өгөөрэй
Мэргэжлийн нэрийн дор хулгай хийдэгээ больж үз
Заав�##� мэргэжлийн хүн удирдах ёстой гэсэн хууль байхгүй шд ээ. Мэргэжлийн хүн удирдаад сайжирсан юм �##�га.
Salbaraa meddeg bailaa geed salbaraa hogjuulj chadkuu olon darga baidag daa. Otgonshuk olon baiguullagiig ood ni tatsan turshlagaatai udirdagch shuu
Ажилтнуудынхаа нийгмийн асуудлыг шийдэж, ажилтны төлөө гэсэн сэтгэлтэй, хийе бүтээе гэсэн зорилготой хүн
Удирдах чадвар сайтай мундаг менежер шүү амжилт хүсье
Үхсн нохонй оцгор. Мэргэжлийхэн удирдааад юу өөрчлөгдөөд бган.
Буусан дарга нар л ууртай байгаа болхоос биш , ажилчид бол баяртай байгаа шдээ
Ter zogsson ongotsnii sariin tvrees 1 say $ (3.4terbum mnt) zogsohgui, deer ni hiilgej baigaa zaswar ni 15 say $ (52terbum mnt) shuu dee
Хаха ажилд ороогүй гомдогдогсод нь боож үхэх гэж бгаан бишүү тэр тусмаа тийм л�##�аруудыг нисэхээс хол байлгах хэрэгтэй их санаархсан хүмүүс аюултай идэж уух гээд чадахгүйдээ хорсоод үхлээ
Манай нисэхийн с�##�барт бүр олон жил бугшсан идээ бээрийг нь шахах хүн хэрэгтэй дээ дотроо бүгд мэднэ хэлэхээсээ айдаг өмнөх дарга нар яаж дураараа дургиж хувааж цус�##�саар ирснийг. Шинээр гаднаас хүмүүс ирж с�##�хи оруулахгүй бол цус нь хэт ойртоод энэ дэнжид юу болж бгааг хэн ч мэдэхээ байгаад удлаа
Ter zogsson ongotsnii sariin tvrees 1 say $ (3.4terbum mnt) zogsohgui, deer ni hiilgej baigaa zaswar ni 15 say $ (52terbum mnt)
Haaltiin gereetei hed l ajlaa hiij baigaa haragdaj baina ...
Мэргэжилийн хүн удирдаад ИНҮТ онцгой өөрчлөлт байгаагүй харин эсрэгээ хов жив ихэссэн, ховоор ажиллаа явуулдаг хүмүүс их болсон. Ажилчиддаа ялгаварладаг байд�##� хэвийн үзэгдэл болсон.
Сайн менежер бна лээ Хараад л гадарлагдана
Хэн турхираад бна аа өмнө нь ажил хийж чадаагүй гарууд биш биз.. Магадгүй шүүү
за хамаагүй оролдох газар биш шүү олон хүний амь яригдана.
ЭЭЭ улиг болчхихсон асууд�##� нд ээ Нисэх гэж энэ хонхортоо мэдэхгүй юмгүй болчихсон ганц нэг хүний л асууд�##� шд Нисэхдээ хайртай сэтгэлтэй хүмүүс бгаа бгаа тэдэнд хүдэтгэлтэй хандах ёстой
Чадварлаг менежер хүнээр удирдуулаад менежментийг нь хийлгээд, мэргэжлийн хүмүүсээр нь нарийн мэргэжлийн ажлуудыг нь хариуцуулаад явчихв�##� юу нь болохгүй гэж вэ? Отгонсүх шиг менежер хийж байсан туршлагатай, хүн удирдаад сурчихсан хүн хаана ч ажилласан тухайн байгууллага, хамт олноо дор нь л өөд нь татчихна шүү дээ. Чадваргүй мэргэжлийн хүмүүс ханг�##�ттай л удирдах гэж оролдоод ямар ч өөрчлөлт гаргаж чадаагүй нь үнэншд!
Хамаг машин техник хуучирч навсайсан, ганц оффис барилга ашигл�##�танд авч чадахгүй 10 илүү жил болчоод мэргэжлийн хүмүүс гэж дотроо бөөн хэрүүл уруул дүүрсэн. 20 жил дарга хийж нисэхээс цулайсан наахза дарга, бодлогын дарга одоо инүт компани болоход бас л дэд дарга болчихсон Ганболд гэж хүнээ тахин шүтээд уруудаж явдаг, Инег-ын дарга болчих гэж з�##�уу хүмүүстэй ур�##�даж явсан шүү дээ
Даргын ажилдаа маш их дуртай хүн дээ, том учир ш�##�тгаан байгаа даа
Инег, Инүт-д Ардчилсан намын квот гээчээр орж ирсэн гарууд битгий хор хутгаад байшаарай. Та нар хаана ч 1 болж чадахгүй шүү!!!! Хэзээний хорчид доо
Наахза дарга Ганболдыг ямар айхтар тодотгоо вэ!! Боль доо азаартаад, дарга нараа соши�##�д хаяж өгөөд!!
Mergejliin hun udirdaad saijruulsan zuil yu bgag olj harj chadahgui l bna. Tehnik tehnologiin shinechlelt hiij chadaagui, ajilliin orchin nuhtsluu saijruulah ged shine bairaa ashiglaltad oruulj chadaagui 15 jil bolchihson iim bhad mergejliin hun yariad hereg bna u. Mergejliin hun ni udirdaj bhdaa shiidej chadaagui shu de.
Чадвартай шударга з�##�уу Энэ с�##�барыг босгоод ирэх байх
Naad M Zorigt nuursnii heregt holbootoi shu temeetei hushuunii shatalsan barilgiig ardchilsan namiin hulgaich nar ter chigt n awsan bna yuni mungu we
Uvsiin hyrgas sumiin haryat gantumuriin munhzul hogiin hulgaich zalilagch
haana baidgiin??
Turiin umchiin horoo geed gazar bgaa bizdee. Ted nar n ter tureesiin gereenii nuhtsul ntriig n bodvol shalgadag blgui dee. Technikt dutagdal bol garna shd .
МИАТ 30 тэрбумын ашигтай ажиллаа гээд баахан попорсон, Хөшигийн хөндийд 30 тэр бумын өрөө төлөөч!!!